Džem od jagoda


Još malo i jagodice prolaze, nekako mi uvek bude žao kad prođu, valjda mi je žao što se završava proleće, koje mi je omiljeno, i što se nećemo videti još godinu dana. Onda, da zadrzimo malo proleća u teglici, pa kad nas zaveje sneg, da jedemo ovaj džem sa palačinkama. Naravno nije tradicionalan, i ima bas malo šecera...

 Džem od jagoda



1500g jagoda
300g šećera
5 kašike vode
2 kašike gustina

Oprati i očistiti jagode. Staviti ih u šerpu i dodati šečer, pa na ringlu da proključa. Kada proključa staviti na srednju jačinu i kuvati. Za to vreme, sterilisati tegle i poklopce ili u rernu na 100 stepeni ili iskuvavanjem u ključaloj vodu, naravno pre toga da su dobro oprane.
Mislila sam iz prve da će se, i ako ima malo šecera u jednom trenutku redukovati i ugustiti. Ali, čim menjate recepte morate biti skloni improvizaciji. Meni je lično bitno da ne bude previše zaslađeno i kalorično jer ga onda ne bih ni jela.
Nakon sat vremena isparila je vise od pola vode ali je i dalje bilo tečno, pa sam dodata gustin rastvoren u hladnoj vodi, kuvala jos minut, dva i to je to. Džem je i dalje tečniji nego obično, ali kako se hladi taman se stegne.
Vruč džem, sipati u vruče tegle. Dobro zatvoriti, okrenuti naopako da bi izašao sav vazduh i uviti u neko ćebe, pa ostaviti da se hladi na tenane.
Meni se baš dopao, mirisan, crven, veseo ne mnogo sladak, ma taman!

                                    Uživajte, Vaša Milica



Коментари

Популарни постови