Princes krofne


Mene nekako s' godinama sve više fasciniraju kolači koje su pravile naše bake, gde si uvek mogao da napravis kolač od onoga sto imas u kuci: jaja, brašno, mleko, maslac, šećer, med...  Pored ovoga dodju i orasi i čokolada i začas možete da napravite prave delicije, a uvek imate od čega.... meni su princes krofne nesto posebno. Podsećaju me na detinjstvo i uvek im se radujem, kao mali oblačići sreće! 

Kada sam prvi put uzela da ih pravim dobila sam savet : "nikako ne otvaraj rernu,
 to je najbitnije", a kad uzmete da radite, vidite da je to deseta briga, o kojoj morate da mislite. Toliko trikova i caka ima, i kome je ovo bilo lako, svaka čast! 

Meni je bilo izazov, dok nisam pronašla pravi recept koji je sa toliko ljubavi i pažnje isproban i tačan da mora da uspe! Pravila sam krofne po receptu Maje Babic😁 i punila ih običnom poslastičarskom kremom. Sad, pazite ovamo....

Princes krofne


Za krofne:
250ml jaja
250 ml vode 
125 ml ulja
150g brašna
1 kašičica soli
3 kašičice šecera

Za poslastičarsku kremu:
750 ml mleka
3 žumanca
50g maslaca
3 kašike šecera
3 kašike brašna
1 kašika gustina
*aroma vanile

Najpre odmerite tačnu količinu jaja, ako bude 20ml manje ili više nastavite dalje. Sipajte vodu, šecer, so i ulje u šerpu i stavite da provri. Kada provri, sklonite sa vatre i dodajte brašno, te mešajte da se ujednači. Mnogo je bitno, da sada pre nego što nastavite, pustite da se prohladi dva tri minuta. Kada se prohladilo, ubacijte jaja i jedno po jedno i mešajte, pa vratite na ringlu na umerenoj temperaturi i kuvajte testo oko 60 sekundi l, uz neprestano mešanje. To je gotovo, i sada opet ide da se prohladi, pa u špric ili kesu za istiskivanje.

Imajte na umu da če se krofne udvostručiti pa kada ih istiskujete ostavite pristojan razmak između, i potrudite se da špric bude pod pravim uglom u odnosu na podlogu.
Pecite ih 20-30 min na 200 stepeni, i ne otvarajte rernu! 

Za krem sam stavila mleko da se greje, a sa strane sam umutila žumanca sa šećerom, brašnom i gustinom. Kada mleko provri, naspete ga  malo po malo u smesu da se od toplote jaja ne bi skuvala odjednom. Onda tako sjedinjeno, sve vratite u šerpu i na ringlu i kuvajte na tihoj vatri dok se ne zgusne. Ugasite ringlu i dodjate maslac i aromu vanile po želji. Ostavite krem da se lepo ohladi pre punjenja i prekrite ga folijom da ne "uhvati" koricu. 

Možete da filujete samo kremom ili da dodate odozgo i ulupanu slatku pavlaku. I preko posipajte prah šecerom...


To je sve, jednostavno, ali sa puno pažnje i ljubavi!    
                                       Vaša Milica

Коментари

Популарни постови