Kozani piletina


Tolike godine idem u Grčku i nikada nisam čula ni videla ovo jelo. Slučajno sam ga otkrila u emisiji Dugi vikendi sa Rikom Štajnom, na mom omiljenom kanalu 24 kitchen. On kaže da je ovo najtipičnije jelo za Solun i da grci, uopšteno, dosta jedu piletinu. Zove se Kozani, zato što se pravi sa šafranom koji se u blizini tog grada, nedaleko od Soluna, uzgaja u velikim količinama. U ovom jelu se oseća i uticaj Turske u vidu dodatog suvog grožđa i šljiva. Meni je bilo takvo otkrovljenje, uživala sam baš! 

Piletina Kozani 


500g piletine  (ja sam koristila karabatake)
1 kašičica šafrana
1 veća glavica crnog luka
100g suvih šljiva
1-2 iseckana veća paradajza ili 500ml soka od paradajza
250g pirinča
1 šaka suvog grožđa
1 šaka seckanih oraha

Skuvati piletinu u vodi sa šaranom. Za to vreme propržiti crni luk, pa dodati paradajz. Kada se to malo ukrčka dodati kuvanu piletinu, preliti vodom u kojoj se kuvala da sve pokrije i dodati suve šljive. Posoliti i pobiberiti i sve neka se ukrčka na tihoj vatri jos 15-ak minuta.


 Dok se to kuva skuvati pilav na sledeci način : oprati pirinač i preliti sa duplo više vode, pa staviti da proključa. Kada se to desi dodati šaku suvog grožđa i seckanih oraha(on je koristio pinjole, ako imate još bolje, kod nas nisam našla pa sam zamenila orasima) pa na tihoj vatri krčkati dok pirinac ne omekne, po potrebi dodajte josvode. Pred kraj posoliti i dodati kašiku putera, pa sve lepo izmešati. Služiti kao prilog uz piletinu. Iznenadilo me koliko je zapravo dobro ovo jelo, slano, a malo slatko, i neki neobičan utisak i ukus ostavi na vas!

               Uživajte, vaša Milica.... 






Коментари

Популарни постови